zaterdag 22 januari 2011

Welkom bij Yoga met Ilse

Ilse Hartmann fotografie: Sceneline studio
 
Het begon natuurlijk met zelf sporten. Op mijn achttiende ontmoette ik in het buitenland een vrouw van rond de veertig die aerobicsles gaf. Haar vitaliteit maakte grote indruk op mij. Het leek me heel mooi om zelf die leeftijd te bereiken en ook les te mogen geven. Daarbij kwam het besef: hoe oud je ook bent, bewegen kan altijd.

Toen ik eenmaal kinderen had, merkte ik hoe goed het voor hen was om rustmomenten te hebben. Kinderen moeten al zoveel. Zelf ontdekken wat ze echt leuk vinden en daarin keuzes mogen maken, vond ik belangrijk.

In een hectische periode van mijn leven besefte ik dat ik meer tot rust moest komen om alle veranderingen zowel werk als privé aan te kunnen. Dat was het moment dat ik zelf voor yoga koos. Met yoga kon ik die druk(te) loslaten, naar binnen keren en toch bewegen, want ik sportte nog steeds graag.

“Yoga heeft mij geholpen mijzelf te accepteren. Het is goed zoals ik ben.”

Mijn yogalerares organiseerde een cursus Op adem komen in Portugal, waar ik met mijn kinderen naartoe ging, op zoek naar balans. Dit gaf ons de kans om na te denken over op welk punt we in ons leven waren beland. Hier ontdekte ik de meerwaarde van de spirituele kant van bewegen. Door de rust kwam ik in contact met mezelf.

De volgende stap was logisch: dit uitdragen zodat anderen de heilzame werking van yoga ook kunnen ervaren. Door lichaam en geest met elkaar te verbinden, kunnen we groeien.

“Jong of oud, welke beperkingen je ook hebt, iedereen kan meedoen met yoga.”


op de foto: Ilse Hartmann

Geen opmerkingen:

Een reactie posten